דרעי: "לעולם לא ניתן הכרה לרפורמים, ביהדות יש רק זרם אחד"

    בית המשפט כבר דחה את עיקר הטענה, ואומר כי גם אם קיים מנהג המקום, אין לפרשנות האורטודוקסית שלו בלעדיות
    ישראל פריי 1 Comment on דרעי: "לעולם לא ניתן הכרה לרפורמים, ביהדות יש רק זרם אחד"

    דרעי מתייחס למתווה הכותל שאושר בממשלה: "לצערי, בבית המשפט אנחנו לא משחקים במשחק הרגיל, הפוליטי" • "הבעיה היא ההחלטה שכביכול תוקם מועצה שמנהלת את מתחם הכותל, ובה יהיו חברים רפורמים וקונסרבטיבים"

    בית המשפט כבר דחה את עיקר הטענה, ואומר כי גם אם קיים מנהג המקום, אין לפרשנות האורטודוקסית שלו בלעדיות
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר אריה דרעי התייחס ב"מהדורה המרכזית" להסדר שהתגבש בממשלה להקצאת מקום תפילה עבור הרפורמים, הקונסרבטיבים ונשות הכותל. "נכנסתי לעבי הקורה בימים האחרונים והבנתי את ההשתלשלות ההיסטורית שלו", אמר השר ושטח את הסדרי התפילה במקום, וההשתלשלות המשפטית של רב הכותל מול התנועות הרפורמיות.

    "התקבלה היום החלטה קשה. אנחנו לא רגילים להצביע נגד הממשלה, היום חמשה שרים התנגדו". דרעי הסביר כי אין שינוי משמעותי במציאות בשטח, אך "הבעיה היא החלטת הממשלה שכביכול תוקם מועצה שמנהלת את מתחם הכותל, שבהם יהיו חברים רפורמים וקונסרבטיבים".

    דרעי הבהיר נחרצות: "כל עוד אנחנו בעמדות שלטון והשפעה, לעולם לא ניתן לרפורמים הכרה! הם אמנם יהודים – אבל לא יקבלו כל הכרה! ביהדות יש רק זרם אחד, ההולך על פי דת משה וישראל".

    כאן עבר השר להסביר את האילוץ המשפטי, שהופך את ההסדר לרע במיעוטו: "יש בג"צ שיוגש בשבועיים הקרובים ולפי כל הערכות – אם לא היה מוגש מתווה מוסכם, בית המשפט היה מחייב את רב הכותל להכניס את הנשים לרחבה. צריך להבין שרב הכותל טען שנים בבתי המשפט כי "מנהג המקום" הוא בהסדרי התפילה הקיימים. בית המשפט כבר דחה את עיקר הטענה, ואומר כי גם אם קיים מנהג המקום, אין לפרשנות האורטודוקסית שלו בלעדיות. לצערי, בבית המשפט לא משחקים במשחק הרגיל, הפוליטי".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בס"ד

      בית משפט זה לא תירוץ מספיק
      הרי יש סעיף בהסכם הקואלציוני שמאפשר
      חיזוק הכנסת ובלימת בג"ץ, מה שיכול לאפשר באמצעות
      חקיקה לעצור את הניהול של בג"צ בעניינים הפוליטים ולהבדיל בכל ענייני הדת במדינה
      ואם לא עכשיו אימתי???
      להלן לשון סעיף 27 בהסכם הקואלציוני עם ש"ס (אותו נוסח נמצא גם בהסכם הקואלציוני עם יהדות התורה):
      "סיעת הליכוד וסיעת ש"ס יתמכו בממשלה ובכנסת בחקיקת חוק יסוד שיסדיר את מערכת היחסים בין הכנסת לבין בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ לעניין הסמכות לפסילת חוקים. חוק יסוד יקנה באופן מפורש סמכות לבית המשפט העליון בשבתו בבג"ץ לפסול חוקים ברוב של 8 שופטים מתוך סך של 15 שופטים.
      בחוק יקבע כי הכנסת תהיה רשאית בהחלטה מיוחדת שתתקבל על ידי רוב חברי הכנסת(61 חברי כנסת),להותיר את החוק על כנו למשך כל כהונתה של אותה הכנסת ולתקופה של שנתיים ממועד כינון הכנסת שלאחריה. לכנסת שלאחריה תינתן הסמכות במהלך פרק הזמן של השנתיים כאמור, לשוב ולאשרר את החוק בהחלטה מיוחדת שתתקבל על ידי רוב חברי הכנסת(61 חברי כנסת), ואם עשתה כן, יהא החוק תקף ללא הגבלת זמן. סעיף זה מחייב את שני הצדדים להסכם ושתי הסיעות מתחייבות לפעול על מנת שהתיקון יקבל את הרוב הנדרש להליך החקיקה בכנסת."